دسته‌ها
اخبار

رای CJEU مورخ 8 دسامبر 2022: الزام وکلا به اطلاع سایر واسطه ها بر اساس قوانین DAC6، قوانین اولیه اتحادیه اروپا را نقض می کند – مقامات مالیاتی


23 دسامبر 2022

ELVINGER HOSS PRUSSEN، انجمن ناشناس


برای چاپ این مقاله تنها چیزی که نیاز دارید ثبت نام یا ورود به سایت Mondaq.com است.

در حکمی مورخ 8 دسامبر 2022 (پرونده C-694/20، اتاق بزرگ دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (“CJEU“) حکم داد که تعهد تحمیل شده بر وکلا بر اساس DAC6 مبنی بر اطلاع دادن به واسطه ها غیر از مشتریان خود، حق احترام به ارتباطات بین وکلا و موکلان آنها را که توسط ماده 7 منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا تضمین شده است، نقض می کند (“منشور“).

به ،وان یادآوری، DAC6 مقرر می‌دارد که همه واسطه‌ها (از جمله وکلا) که در ترتیبات بالقوه تهاجمی مالیاتی برون مرزی دخیل هستند، م،م به گزارش این ترتیبات به مقامات مالیاتی ذیصلاح هستند. بر اساس DAC6، هر کشور عضو می‌تواند از تعهد گزارش‌دهی به واسطه‌هایی که مشمول تعهدات حقوقی رازداری حرفه‌ای هستند که تحت قو،ن ملی خود محافظت می‌شوند، معافیت دهد. با این حال، در چنین شرایطی، واسطه ها موظفند سایر واسطه های دخیل در همان ترتیبات قابل گزارش یا مالیات دهندگان مربوطه را (در صورتی که هیچ واسطه دیگری که تعهد گزارش دهی ندارند) را از تعهدات گزارشگری خود مطلع کنند.

طبق دیوان دیوان عدالت اداری، تعهد تحمیل شده به وکیلی که به ،وان واسطه عمل می کند برای اطلاع دادن به واسطه دیگری که یا موکل او نیست، نقض ماده 7 منشور است، زیرا برای تحقق اه، DAC6، به ،وان مثال، ا،امی نیست. مبارزه با برنامه ریزی مالیاتی تهاجمی و جلوگیری از خطر اجتناب و فرار مالیاتی.

در این رابطه، دیوان دیوان عدالت اداری یادآوری می کند که ماده 7 منشور از محرمانه بودن کلیه مکاتبات بین افراد محافظت می کند و با توجه به نقش اساسی وکیل در جامعه دموکراتیک دفاع از اصحاب دعوا، حمایت بیشتری از مبادلات بین وکلا و موکلان آنها فراهم می کند. شامل ارائه مشاوره حقوقی مستقل و وظیفه مرتبط وکیل برای رفتار با حسن نیت نسبت به موکل خود است. CJEU تأکید می کند که اطلاعات به دست آمده توسط یک وکیل در ارائه مشاوره حقوقی، هم از نظر محتوای آن و هم از نظر وجود آن، حتی خارج از هرگونه دعوی، تحت پوشش رازداری حرفه ای باقی می ماند. همانطور که توسط CJEU اشاره شد، “افرادی که با یک وکیل مشورت می کنند می توانند انتظار داشته باشند که ارتباطات آنها خصوصی و محرمانه باشد. بنابراین، به غیر از موارد استثنایی، این افراد باید انتظار موجهی داشته باشند که وکیل آنها بدون رضایت او به ،ی فاش نکند که با او مشورت می کند.“.

بر اساس قانون DAC6 لوکزامبورگ که در حال حاضر در حال اجرا است، وکلا به دلیل محرمانه بودن حرفه ای از تعهدات گزارش دهی خود چشم پوشی می کنند، اما همچنان موظفند سایر واسطه ها را از تعهد گزارش خود بر اساس DAC6 مطلع کنند. وکلای لوکزامبورگ در نتیجه رای دادگاه دیوان عدالت اداری دیگر تعهدی ندارند به سایر واسطه‌هایی که موکل آنها نیستند اطلاع دهند.

محتوای این مقاله به منظور ارائه یک راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: مالیات از اتحادیه اروپا

مالیات شرکت امارات متحده ،ی: آنچه باید بد،د

BSA Ahmad Bin Hezeem & Associates LLP

طبق مقاله ما در مورد مالیات بر شرکت در امارات متحده ،ی و مصاحبه ما در مورد مالیات بر شرکت که در زیر در دسترس است: مالیات شرکتی برای شرکت ها چگونه خواهد بود، ما اعلام کردیم که مالیات شرکتی در راه است و اکنون می تو،م با اطمینان مطلق تأیید کنیم، موثر خواهد بود. از 1 ژوئن 2023.

پلتفرم جدید “مالیات برای همه” جایگزین TaxisNet

یوروفست

یک پلتفرم نوآورانه جدید -Tax For All- (TAF) توسط اداره مالیات قبرس در حال انجام است تا جایگزین TaxisNet، Tax Portal و سایر سیستم های کوچکتر شود. TAF به مالیات دهندگان و کارگزاران…

کل بسته برای جابجایی ها

اوجیه

بحث‌های سنتی برای نقل مکان به گرنزی – از دید یک خانواده یا یک تجارت – حول سواحل دست نخورده، آب‌های محلی استثنایی، و…


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1264302