دسته‌ها
اخبار

مروری دقیق بر سخت‌افزار پی ال سی میراکنترل

مروری دقیق بر سخت‌افزار پی ال سی میراکنترل

به همین دلیل زمان اجرای هر سیکل کاری دستگاه یا سیستم به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش میابد در نتیجه راندمان سیستم بیشتر شده و میازن تولید نیز افزایش خرید plc زیمنس میابد. موارد بسیار دیگری وجود دارد که یک PLC کوچک می‌تواند انجام دهد، اما یک چیز مطمئن هستم این است که PLCها در بسیاری از برنامه‌های کاربردی صنعت و پروژه‌های کنترل غیر قابل جایگزینی هستند. تمامی محصولات زیمنس مورد نیاز کارخانه ها و خطوط تولید توسط شرکت آسام تامین می گردد، جهت دریافت تجهیز مورد نظر خود تنها کافیست با کارشناسان شرکت آسام تماس بگیرید. اولین قدم برای حل مسئله، اندازه‌گیری ولتاژ برای تعیین سطح ولتاژ مناسب در ترمینال ورودی یا خروجی است. اولین قدم برای تشخیص مشکل، قرار دادن PLC در حالت آماده به کار است، به‌طوری که خروجی فعال نشود.

  • اگر دستگاه خروجی مطابق مانیتور دستگاه برنامه نویسی فرمان روشن شدن دریافت کند اما نشانگر وضعیت ماژول خروجی همچنان خاموش باشد، امکان دارد ماژول خروجی یا پردازنده دچار نقص شده باشد.
  • PLC ها فرآیندهای خودکار مانند خطوط مونتاژ، عملکرد دستگاه‌های رباتیک را نظارت و کنترل می‌کنند.
  • با پاسخ به نظرسنجی ، PLC به طور مداوم با آنها ارتباط برقرار می کند تا هرگونه تغییر داده ها را بررسی کند.
  • در این منطق به جای کلمات از نمادها برای شبیه‌سازی کنترل منطقی رله استفاده می‌شود.
  • توجه داشته باشید که برای کار کردن این نوع از پی ال سی می بایست قابی در قسمت انتهایی آن بسته و پی ال سی تکمیل شود.

برنامه دانلود شده در PLC اول به این قسمت منتقل می شود سپس وارد حافظه می شود. حافظه رام ROM داده ها را به صورت دائمی در حافظه سیستم عامل ذخیره می کند. برنامه در کامپیوتر نوشته می شود و از طریق یک کابل در PLC دانلود می شود.

PLC S7 زیمنس

جواب این سوال ساده است لپتاپ و یا کامپیوتر های شخصی برای محیط های صنعتی مناسب نیستند و امکان هنگی و یا خرابی در آن ها بالاست که می تواند عملکرد یک کارخانه تولیدی را مختل کند . اما در PLCها با خروجی رله‌ای، چون فرآیندی الکترومکانیکی اتفاق می‌افتد، سرعت کم است. بنابراین در مواقعی که به سرعت سوئیچینگ بالا نیاز است، باید از PLCها با خروجی ترانزیستوری استفاده شود. در تولید خروجی پالس، کنترل سروموتورها، کنترل استپ‌موتورها و یا تولید پالس‌های PWM قطعا PLC با خروجی ترانزیستوری انتخاب می‌شود. در واقع در سیستم های اتوماسیون صنعتی وظیفه ی اصلی کنترل بر عهده plc می باشد.

دوره های محبوب

به عنوان نمونه مبدل‌های فشار، جریان سنج‌ها و ترموکوپل‌ها برای اندازه گیری دما را می‌توان به عنوان دستگاه‌های آنالوگ نام برد. ما می‌توانیم شاسی را به عنوان محفظه PLC مدولار تعریف کنیم. اساساً این یک مجموعه سخت افزاری است که اجزایی مانند منبع تغذیه، ماژول پردازنده و همچنین ماژول های ورودی/خروجی را یکپارچه می‌کند. اگر نشانگر وضعیت ماژول خروجی روشن باشد، ولی توان لازم به دستگاه نرسد، باید سطح ولتاژ ترمینال خروجی را اندازه گیری کنیم. اگر ولتاژ صفر بود یا سطح ولتاژ مناسب نبود، ممکن است عیب از منبع تغذیه، دستگاه خروجی، سیم کشی و یا ماژول خروجی باشد.

دستگاه های برنامه نویسی با استفاده از یک کابل به PLC متصل می شوند و برنامه PLC را با استفاده از پروتکل ارتباطی مبتنی بر اترنت یا سریال انتقال می دهند. کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی باید به نحوی برنامه ریزی شوند. اتصال شبکه فیلدباس دستگاه های ورودی و خروجی شامل یک اتصال شبکه مانند Ethernet I/P، Profinet و غیره است. اتصال دستگاه ها با استفاده از شبکه فیلدباس نیازمند یک ماژول فیلدباس است، مگر اینکه پورت شبکه در پردازنده تعبیه شده باشد.

روش دیگر برای بررسی دستگاه، آزمایش آن بدون استفاده از ماژول خروجی است. سیم‌کشی خروجی را برداشته و دستگاه را مستقیماً به منبع برق وصل کنید. و در صورت درست کار کردن، مشکل در سیم‌کشی بین دستگاه و ماژول خروجی است. در این مرحله، اطمینان حاصل کنید که سیم‌کشی به ترمینال ماژول یا جعبه ترمینال اتصال خوبی داشته و هیچ سیمی خراب نشده باشد.

مثلاً ماژول های ارتباطی با قابلیت سخت افزاری را برای اتصال plc به شبکه های صنعتی فراهم می کنند. علاوه بر این باید بیان کنید که هر کارت ارتباطی برای یک شبکه خاص طراحی شده است مثلا اگر بخواهید شبکه پرفیباس ایجاد کنید، باید برای این موضوع کارت ارتباطی مخصوص به آن استفاده شود. شما می توانید با استفاده از کارت های ارتباطی سیستم کنترل توزیع شده ایجاد کنید. در حقیقت در سیستم های کنترل توزیع شده بین چند کنترل کننده عمل کنترل توزیع می شود.

مورد ذکر شده وقتی حساس‌تر می‌شود که یک سیستم خاموش شده باید فوراً به بهره‌برداری برسد، و زمان کافی برای تعیین اینکه کدام یک از بردهای CPU خراب شده ‎است، وجود ندارد. گام های مناسب برای عملیات یا فرآیند دستگاه برداشته خواهد شد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه صنعتی عرش می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت ماهر محور موفقیت می‌باشد. آستانه‌ی تحمل جریان در PLC با خروجی رله‌ای تا 2 آمپر است اما در PLC با خروجی ترانزیستوری‌ این آستانه تا 300 میلی‌آمپر کاهش می‌یابد.