دسته‌ها
اخبار

وکالت و وظیفه وکیل چیست؟ موسسه حقوقی آریانا پارس

عبارت است اینکه شخصی به طور رسمی یا عادی جهت انجام امور کاری یا اداری خود به شخص دیگری وکالت می دهد. مثلا موکل مکلف است هزینه های قانونی را،با اعلام وکیل،درمهلت مقررپرداخت نماید.درغیراینصورت مسئولیت پیامدهای آن به عهده ی وکیل نمی باشد. باتحقق وکالت،همه اقدامات واعمالی که وکیل درموضوع وکالت وحدود اختیارات تعیین شده،انجام میدهد به منزله ی اقدامات واعمال موکل است.

  • وکیل طلاق به درخواست زوج مطابق ماده ۱۳۳ قانون مدنی مرد هر وقت بخواهد می‌تواند با مراجعه به دادگاه…
  • ⇐ لازم است تا نمره قبولی از سوی شرکت کننده دریافت شود تا به مراحل بعدی ورود پیدا کند با این تفاسیر اخذ عنوان پایه یک دادگستری زمانبر خواهد بود.
  • نکته۳ـ اگر به وکیلی مراجعه می کنید باید به وی اطمینان داشته باشید و در این صورت باید بدون واهمه همه مسائلی را فکر می کنید باید بداند به او می گویید زیرا اگر در موضوعات خود پنهانکاری کنید وی نمی تواند مسأله شما را به درستی تجزیه و تحلیل کرده و روش مناسبی برای آن پیدا کند و لذا به خطا می رود و شما هم ضرر می بینید.
  • در واقع زمانی که هیچ وکیلی برای دفاع از حقوق متهم به پرونده وارد نشده است، دادگاه از میان وکلای دادگستری وکیلی را به صورت رایگان در اختیار متهم قرار می دهد.

در تهران نیز به علت تمرکز بالای جمعیت و همچنین دسترسی های ویژه، وکلای خوب و مجرب زیادی نیز در آن وجود دارند، و مشغول به کار هستند. تهران از حیث کار کردن جزو برترین و پرترددترین شهرهای ایران است، و حوزه های مختلف مانند پزشکی و مهندسی و البته وکالت، برترین و معروف ترین متخصصان عمده فعالیت خود را، در تهران دارند. در بسیاری از موقعیت ها فرد شرایطی برای انتخاب وکیل ندارد و برای این کار باید آن را به فرد دیگری بسپرد تا از جانب خودش برای او یک وکیل اختیار کند.

جرایم کیفری سایبری

در اجرای ماده ی ۲ قانون وکالت مصوب سال ۱۳۱۵ و به تجویز ماده ی ۲۲ لایحه ی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ و به منظور امور مربوط به صدور جواز وکالت اتفاقی و شرایط درخواست آن، ضوابط زیر تعیین و اعلام می گردد. 3- در کانون وکلای دادگستری وکیل پایه دوم به نام کارآموز شناخته می‌شود و کارآموز وکالت باید هر ماه چهار مرتبه گزارش پرونده ارائه دهند و دو مرتبه نیز در محاکم فرم خود را به قضات نشسته یا قضات ایستاده تحویل و مهمور نمایند ولی وکلای مرکز مشاوران علاوه بر گزراش روزانه، باید گزارشی نیز برای وکلای سرپرست خود ارائه دهند تا هر ماه تأیید نمایند. وکلای دادگستری 18 ماه کارآموزی، سمینار و گزارش دارند ولی پس از آن وکیل پایه یک شناخته می‌شوند ولی وکلای مرکز مشاوران پس از ۴ تا ۵ سال با محاسبه دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر و با محاسبه مضاعف سنی و کسب امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ و شرط حداقل دو سال سابقه حقوقی یا قضایی به بالا.

کانون‌ وکلا

یعنی وکالتی از سوی کانون وکلا در امور حقوقی به وکلای مربوطه ارجاع داده می شود و شرط اولیه وکیل معاضدتی این است که او دارای پروانه وکالت دادگستری باشد و همچنین پروانه او معتبر باشد. شاید با خود بپرسید منظور از معتبر بودن پروانه چیست؟ منظور از معتبر آن است که وکیل تعلیق نباشد. مشاور حقوقی به شخصی گفته می‌شود که دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های حقوق (همه گرایش‌ها)، الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و حقوق اسلامی هستند. مشاور حقوقی می‌تواند به واسطه‌ی دانش خود نسبت به قوانین، اصول و خدمات حقوقی به شرکت‌ها و افراد در زمینه‌های حقوقی مانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد. در زمینه مسائل حقوقی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی مشورت با یک مشاوره حقوقی امری ضروری است.

به این ترتیب، پس از ارائه این درخواست، یکی از وکلای کیفریِ دادگاه در اختیار متهم گذاشته می‌شود تا از او دفاع کند و به او مشاوره ارائه کند. از سوی دیگر، هر دعوای کیفری فقط و فقط یک بار توسط دادگاه بررسی می‌شود، به این معنا که پس از یک بار بررسی و صدور حکم نهایی، امکان مطرح کردن دوباره شکایت وجود ندارد. به این ترتیب، گرفتنِ یک وکیل کیفریِ خوب بسیار ضروری است زیرا چنین وکیلی به موازات داشتنِ ویژگی‌ها و خصوصیات مورد نیاز، به اندازه کافی به همه مسائل حقوقیِ ذیربط نیز اشراف و آشنایی دارد و می‌تواند با ارائه توضیحات و مدارک و اسناد به بهترین نحو از موکل خود دفاع کند. در مابقی دعاوی کیفری اگرچه داشتن وکیل اجباری نیست اما متهم و شاکی حق دارند که از وکیل استفاده کنند. در اقشار ضعیف جامعه که فرد توانایی مالی برای انتخاب وکیل نداشته باشد و احتمالا اطلاعات کافی نیز برای دفاع از خود ندارد، میتواند از دادگاه تقاضای تعیین وکیل کند. حال اگر دادگاه تشخیص دهد که متهم قادر به انتخاب وکیل نیست، میتواند با استفاده از بودجه‌ی دادگستری برای متهم، وکیلی تسخیر کند.

پرداخت حق الوکاله وکیل که بر اساس قرارداد یا عرف یا اجرت‌المثل پرداخت می‌شود. از وظایف یک وکیل خوب در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می‌باشد. هزینه شکایت از پزشک در ۱۴۰۱ اگر بخواهیم هزینه شکایت از پزشک را از نخستین گام تا به انتخاب برای شما پاسخ دهیم بایددو فرض داشتن وکیل و نداشتن آن را از یکدیگر تفکیک نماییم لذا ابتدا فرض نخست نداشتن وکیل را برای شما توضیح می‌دهیم هزینه شکایت از پزشک در معنای کلی آن… امروزه در بین مردم به علت پیچیدگی های این نوع از چک ها، موضوع وکیل چک صیادی زیاد احساس می شود. وکیل باید پایبند به اخلاق و وجدان کاری باشد و از این رو سعی کند تا به تعهداتی که در قبال موکل خود دارد عمل کند.