دسته‌ها
اخبار

بریتانیا کنوانسیون سنگاپور در مورد میانجیگری – داوری و حل اختلاف را امضا می کند



برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در 3 مه 2023، ،ت بریت،ا این قرارداد را امضا کرد کنوانسیون سنگاپور در مورد میانجیگری. در این مقاله، ما به این می‌پردازیم که کنوانسیون چیست، و تبدیل شدن بریت،ا به امضاکننده چه م،ایی برای تجارت بین‌المللی و اختلافات در سراسر مرزهای بریت،ا است.

کنوانسیون سنگاپور چیست؟

کنوانسیون سنگاپور چارچوبی برای اجرای توافقات حل و فصل بین المللی است که ناشی از میانجیگری اختلافات تجاری است. کنوانسیون سنگاپور مانند کنوانسیون نیویورک که در زمینه احکام داوری انجام داده است، به منظور تسهیل تجارت بین‌المللی با دادن اطمینان به طرفین است که در جایی که اختلافات را حل و فصل می‌کنند، حل و فصل‌ها می‌توانند به راحتی در سراسر مرزها با استفاده از قو،ن ی،ان اجرا شوند.

از زم، که کنوانسیون برای امضا در آگوست 2019 باز شد، 56 کشور از جمله ایالات متحده، چین، هند و اکنون بریت،ا آن را امضا ،د. با این حال، یک امضا کننده تنها پس از تصویب به یک عضو کامل کنوانسیون تبدیل می شود. تا به امروز، این کنوانسیون در 11 کشور به تصویب رسیده است: این کنوانسیون در حال حاضر در بلاروس، اکوادور، فیجی، گرجستان، هندوراس، قزا،تان، قطر، ،ستان سعودی، سنگاپور و ،یه در حال اجرا است. و در سپتامبر 2023 در اروگوئه لازم الاجرا خواهد شد. این کنوانسیون تا شش ماه پس از تصویب در بریت،ا لازم الاجرا نخواهد شد – که ابتدا ،ت را م،م به اجرای کنوانسیون از طریق قانون می کند.

کنوانسیون چگونه کار می کند؟

در امضای کنوانسیون، هر کشور عضو متعهد به انجام دو کار است: متعهد به اجرای توافقات حل و فصل واجد شرایط در حوزه قضایی خود است. و به طرف دعوی اجازه دهد تا در اختلافی که می گوید قبلاً حل شده است به توافق حل و فصل استناد کند. کنوانسیون مست،م عمل متقابل نیست، بنابراین ،ت های عضو متعهد می شوند که موافقت نامه های واجد شرایطی را که در هر حوزه قضایی منعقد شده است، اجرا کنند، خواه آن کشور نیز امضاکننده باشد یا نباشد. این کنوانسیون در مورد توافقات حل و فصل بین المللی در اختلافات تجاری اعمال می شود:

  • بین المللی – برای واجد شرایط بودن به ،وان ماهیت بین المللی، حداقل دو طرف قرارداد حل و فصل باید محل ،ب و کار خود را در ایالت های مختلف داشته باشند. از طرف دیگر، اگر طرفین محل ،ب و کار خود را در همان ایالت داشته باشند، اگر قرار باشد تعهدات ناشی از توافق در کشور دیگری انجام شود، یا اگر ،ت دیگری ارتباط نزدیکی با موضوع توافق داشته باشد، تسویه حساب همچنان بین المللی تلقی می شود. اختلاف نظر.

  • واسطه شد – طرفی که به کنوانسیون استناد می کند نیز باید نشان دهد که حل و فصل نتیجه میانجیگری بوده است. این را می‌توان از راه‌های مختلفی اثبات کرد، برای مثال با امضای میانجی توافقنامه حل و فصل.

  • تجاری – کنوانسیون در مورد حل و فصل اختلافات تجاری اعمال می شود. در مواردی که هیچ یک از طرفین مصرف کننده باشد یا در مورد اختلافات مربوط به خانواده، ارث یا قانون استخدام اعمال نمی شود.

  • نوشته شده است – توافقنامه تسویه حساب نیز باید به صورت کتبی باشد (که شامل ارتباطات الکترونیکی می شود).

کنوانسیون چه تفاوتی در بریت،ا ایجاد خواهد کرد؟

دادگاه های بریت،ا عموماً هم از میانجی گری و هم از توافقات طرفین حمایت می کنند. اصحاب دعوا و اصحاب دعوای احتمالی در بریت،ا تشویق می شوند که به جای مراجعه به دادگاه، اختلافات خود را میانجیگری کنند و به دلیل عدم توجه به میانجیگری می توانند مجازات شوند. برای اطلاعات بیشتر به بینش ما مراجعه کنید آیا واقعاً باید میانجیگری را در نظر بگیرم؟ را و، دادگستری نیز در حال رایزنی برای افزایش استفاده از آن است – از جمله امکان اجباری شدن میانجیگری در انواع خاصی از دعاوی.

در حالی که میانجیگری بسیار تشویق می شود، در حال حاضر رویه های اختصاصی محدودی برای اجرای هرگونه توافق حاصله وجود دارد. قبل از برگزیت، دستورالعمل میانجی‌گری اتحادیه اروپا مقرراتی را برای اجرای توافق‌های حل و فصل میانجی‌گری فرامرزی بین بریت،ا و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نظر گرفته بود. با این حال، این درخواست از پایان دوره انتقال برگزیت در 1 ژانویه 2021 محدود شده است. بنابراین، در حال حاضر، طرفی که به دنبال اجرای مفاد توافقنامه حل و فصل در بریت،ا است، معمولاً باید برای نقض قرارداد اقدام قانونی کند.

با این حال، پس از لازم‌الاجرا شدن کنوانسیون، یک طرف می‌تواند در عوض برای اجرای یک توافق میانجی‌شده طبق کنوانسیون اقدام کند. این امر به طور مؤثر به توافقنامه‌های حل و فصل میانجی‌گری وضعیت ویژه‌ای اعطا می‌کند و رویه‌ای ساده‌تر را برای اجرای آنها نسبت به سایر اشکال قرارداد تعیین می‌کند. از آنجایی که دلایل محدودی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان اجرای آن را رد کرد (از جمله محدودیت‌های بالای بی‌عدالتی، غیرقانونی، سیاست عمومی یا تقلب)، احتمالاً به این م،ی است که اجرای توافق‌های حل و فصل بین‌المللی تحت کنوانسیون سریع‌تر و مطمئن‌تر از در حال حاضر مورد است.

علاوه بر این، ،ستان قبلاً اعلام کرده است که در اجرای کنوانسیون، از دو شرط مجاز در کنوانسیون استفاده نخواهد کرد، به این م،ی که:

  • این کنوانسیون همچنین به حل و فصل‌های میانجی‌گری که ،ت بریت،ا عضو آن است نیز تسری خواهد یافت. و

  • کنوانسیون انصراف خواهد داد، نه انتخاب: اگر طرفین مایل نیستند که کنوانسیون در توافقنامه حل و فصل آنها اعمال شود، می توانند انصراف دهند، اما باید این موضوع را در توافقنامه بیان کنند.

،ت بریت،ا می گوید تصمیم برای امضای این کنوانسیون “یک سیگنال روشن برای شرکای بین المللی ما خواهد بود که بریت،ا متعهد به حفظ و تقویت موقعیت خود به ،وان مرکز حل اختلاف و ارتقای شکوفایی بخش های حقوقی و میانجیگری بریت،ا است.” .

چه زم، این کنوانسیون در بریت،ا لازم الاجرا می شود؟

قبل از اینکه کنوانسیون در بریت،ا لازم الاجرا شود، ،ت باید آن را از طریق تغییرات در قو،ن و قو،ن دادگاه اجرا کند و سپس سند تصویب کنوانسیون خود را به امانت بسپارد. این کنوانسیون شش ماه پس از تصویب لازم الاجرا خواهد شد، بنابراین هنوز تا حدی از اجرایی شدن آن باقی مانده است. با این حال، ،ت اعلام کرده است که قصد دارد اقدامات لازم را برای اجرا و تصویب در اسرع وقت انجام دهد.

مقاله اصلی را در GowlingWLG.com بخو،د

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. در مورد شرایط خاص خود باید از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: دعاوی حقوقی، میانجیگری و داوری از ،ستان

پورتال مطالبات خسارت و خدمات آنلاین مطالبات پول مدنی

وزنه کاران

حرکت دادگاه به دیجیتالی ، فرآیند دعوی، به ویژه در قالب پورتال ادعای خسارت (“DCP”)، همچنان به تغییر اساسی ادامه می دهد و بر نحوه اجرای دعوی حقوقی توسط وکلا در ،ستان و و، تأثیر می گذارد.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1320798