دسته‌ها
اخبار

دعوای حشیش: پیش فرض ها و قضاوت های پیش فرض


یکی از چیزهایی که در مورد دعوا باید بد،د این است که زمان بندی همه چیز است. بسیاری از مشتری، که به ما مراجعه می‌کنند، نمی‌دانند که روند دادخواهی توسط یک سری مهلت‌ها و زمان‌بندی‌های قانونی تعیین شده است. رعایت ن، این مهلت‌ها می‌تواند تأثیرات زیادی بر موقعیت طرف دعوا در یک دعوی داشته باشد. یکی از بدترین موقعیت‌هایی که ،ی می‌تواند خود را در آن بیابد، «نقص» است، که در نهایت باعث قطع حقوق متهم برای دفاع از خود تا زمان نکول می‌شود. داوری وارد شده است.

فاز 0.5: در حالت پیش فرض بودن

اگر متهم در زمان مقرر توسط قانون (معمولاً 30 روز در عرض ارائه شخصاً) پاسخ یا هر پاسخ مجاز دیگری را به شکایت ارائه نکند، از نظر فنی “مشکل” است. نکول بودن واقعاً به خودی خود هیچ پیامد قانونی ندارد. دادگاه نمی تواند از پذیرش پاسخ امتناع کند حتی اگر چند روز تأخیر داشته باشد – متهم می تواند تا زم، که منشی حضور پیدا کند. وارد شد پیش فرض (که مرحله 1 در زیر تعریف شده است).

به ،وان یک نکته جانبی، پاسخی که پس از پایان مهلت ثبت شده است، می تواند با یک طرح اعتصاب مورد اعتراض قرار گیرد. اما اینها عموماً اعطا نمی شوند زیرا با عدم درخواست ورود نکول، قانون عموماً این را وضعیتی می داند که در آن شاکی به متهم فرصت بیشتری برای پاسخگویی داده است.

فاز 1: ورود پیش فرض

هنگامی که یک متهم نکول می کند، شاکی باید از منشی دادگاه درخواست کند که نکول رسمی را ثبت کند. در کالیفرنیا، شاکی باید این درخواست را ظرف ده روز پس از مهلت از دست رفته ارائه کند. نکته مهم، ورود پیش فرض فورا حق حضور متهم در دعوی را قطع می کند.

متهم اکنون چیزی است که ما آن را “خارج از دادگاه” می نامیم. آن متهم دیگر هیچ حقی برای شرکت در پرونده ندارد مگر اینکه (الف) نکول آن «کنار گذاشته شود» و سپس بتواند پاسخ دهد، یا (ب) یک حکم غیرقانونی وارد شود. در مورد اخیر، متهم حتی نمی تواند برای اعتراض به حکم غیبت در جلسه رسیدگی اثباتی شرکت کند. زیرا قانون با قصور، متهم را دارای قصور می داند پذیرفته ادعاهای مادی شکایت باید منتظر باشد تا حکم نکول وارد شود و سپس تجدید نظر کند. این بدترین موقعیتی است که می توان در آن قرار گرفت.

فاز 2: قضاوت پیش فرض

پس از وارد ، پیش‌فرض، شاکی می‌تواند برای پیش‌فرض درخواست کند داوری. این باید ظرف 45 روز پس از ورود پیش فرض انجام شود. در کالیفرنیا، این به دو نوع قضاوت پیش‌فرض ت،یم می‌شود:

  1. داوری منشی: در موارد ساده‌تر که به دنبال مبلغ معینی از پول است، منشی می‌تواند بدون هیچ گونه رسیدگی قضایی، حکم غیرقانونی را وارد کند.
  2. قضاوت دادگاه: در موارد دیگر، جایی که شاکی ممکن است نیاز به “اثبات” قصور داشته باشد، جلسه دادگاه ضروری است.

اگر شاکی در اخذ حکم نکول موفق باشد، تمام است – متهم اکنون بدون اینکه بتواند حتی یک مورد در مورد آن انجام دهد، علیه آن حکم صادر شده است. متهم اکنون با گزینه های پرهزینه (الف) درخواست تجدیدنظر، یا (ب) تلاش برای دستیابی به توافق با طرفی که قبلاً قضاوت کاملی علیه آن دارد (و موقعیت عالی مذاکره نیست) روبرو است.

موارد فوق مقدمه ای است در مورد اینکه فرآیند قضاوت پیش فرض چیست. اگر متوجه شدید که خود یا شرکت شما با یک دعوی قضایی مواجه شده است، لطفا به سرعت به آن عمل کنید – با دادخواهان مجربی تعامل کنید که می توانند گزینه ها را با شما استراتژی کنند و اطمینان حاصل کنند که در بدترین موقعیت ممکن در دعوی قضایی قرار نخواهید گرفت.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/cannabis-litigation-defaults-and-default-judgments/