دسته‌ها
اخبار

شماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد 09159159150 موسسه حقوقی آسایش گستران با بهترین وکلا-وکیل آگاه

دادیاران اعتقاد دارد، وکیلی که تخصصی در یک زمینه خاص فعالیت می کند تمرکز بیشتری به پرونده های مرتبط با ان خواهد داشت. چه بسا که آشنایی با شعبات مراجع قضائی، قضات پرونده و رویه های قانونی، شانس موفقیت وکیل را بیشتر می کند. وکلایی که تخصصی در زمینه خانواده فعالیت می کند تمرکز بیشتری به پرونده های طلاق و مهریه دارند تا وکلای کیفری که بیشتر در امور کیفری نظیر جرایم و دیات فعالیت میکنند.

  • بر این اساس خواسته حقوقی شما باید به صورت آشکار در برگه چاپی دادخواست نوشته شود که می بایست جهت ارجاع به شعب به دفتر شعبه اول دادگستری مراجعه شود.
  • اگر می خواهید لیست وکلای تمام کشور را مشاهده کنید، روی لیست وکلا کلیک کنید.
  • ضمنا هزینه دادرسی در مورد طلب مهریه بر عهده خواهان که همان زوجه است خواهد بود، مگر این که زن به دلیل عدم توانایی مالی پرداخت هزینه دادرسی اعلام اعسار کند که در این صورت دادگاه زوج را موظف به پرداخت هزینه دادرسی خواهد کرد.
  • در این صفحه لیست وکیل های عضو دادراه که در مشهد فعالیت می‌کنند به نمایش درآمده است.
  • اگر به دلایلی مادر بعد از گرفتن حضانت فرزند نتواند ازعهده نگهداری فرزند برآیدمی‌تواند حضانت را به پدر برگرداند؛ ولی اگر پدر شرایط مناسب یا صلاحیت لازم را برای حضانت فرزند نداشته باشند این امر به جد پدری محول خواهد شد.

دعاوی حقوقی وقتی مطرح می شوند که انسان ها بخواهند به جهت جبران خسارات ناشی از نقض حقوق خود دعوای حقوقی را اقامه نمایند. امروزه در جامعه بزرگ ایرانی بخش انبوهی از دعاوی که در کشور مطرح می شوند در زمینه حقوقی می باشند. همچنین همان طور که می دانید مشکلات حقوقی ممکن است که برای همه اشخاص ایجاد شوند.

بهترین وکیل طلاق در مشهد

اما زمانی که ما به تنهایی و بدون داشتن اطلاعات کافی و بدون مشورت با وکیل حقوقی وارد این پروسه شویم با مسائل و چالش های ناشناخته و پیچیده ای روبرو خواهیم شد که باعث خسارت های فراوانی می شوند. بر طبق قانون مذکور وجود قاضی مشاور زن علاوه بر قاضی رسیدگی کننده پیش بینی شده است قضات دادگاه خانواده می بایستی متاهل و حداقل چهار سال سابقه خدمت قضایی داشته باشند. وکلای دادیاران در زمینه های کیفری ، حقوق عمومی و خانواده تخصصی فعالیت میکنند. به طور معمول اکثر موکلین، با قوانین مختلف در دادگاه آشنایی کافی ندارند و از این جهت نیز ممکن دست به کارهای نامناسبی بزنند و در نتیجه با مشکلاتی جدی‌تر مواجه شوند.

مراحل معمول انجام پرونده شما

بخشیدن مهریه در ازای حضانت دائم فرزند در بعضی از اوقات مادر نمی‌تواند در هیچ صورتی موفق به گرفتن حضانت فرزند خود شود و در این شرایط ممکن است با مرد توافق کند و در ازای بخشیدن مهریه خود حضانت از پدر به او منتقل شود. اگر به دلایلی مادر بعد از گرفتن حضانت فرزند نتواند ازعهده نگهداری فرزند برآیدمی‌تواند حضانت را به پدر برگرداند؛ ولی اگر پدر شرایط مناسب یا صلاحیت لازم را برای حضانت فرزند نداشته باشند این امر به جد پدری محول خواهد شد. طرفین عقد نکاح (ازدواج ) را زوج و زوجه می نامند، نکاح یک عقد اذنی بوده و به دلیل اهمیت تشکیل خانواده در قانون و در شرع، این عقد بدون تشریفات مخصوص منعقد می گردد. در صورت تایید اعسار زوج از طرف دادگاه، با حضور زوج و زوجه و شاهدان دادگاه اقدام به تقسیط مهریه می‌کند و در صورتی که زوج توانایی پرداخت میزان اعلامی ‌از سوی دادگاه را نداشته باشد بازداشت می‌شود. راه سوم استفاده از شهود است، این در صورتی است که خود شخص اقرار به این موضوع کرده باشد و یا در زمان وقوع این موضوع شاهدانی حضور داشته باشند که حاضر به شهادت در دادگاه باشند.

افزایش شمول و تعداد دعاوی خانوادگی در دادگاه ها نیز بیانگر این موضوع است که کانون خانواده نیازمند حمایت های ویژه ای نیز می باشد. قبل از بیان هر مطلبی بهتر است بدانید که تشکیل خانواده و داشتن یک زندگی مشترک این روزها در جامعه‌ ما که سرشار از آسیب و ناهنجاری می باشد، مقداری سخت و مشکل شده‌ است. بسیاری از اشخاص بعد از سال ‌ها زندگی مشترک، با همسرشان دچار مشکل می شوند و در این درگیری ‌ها و مشاجرات یک نفر باید آگاه و مطلع به قوانین حقوقی دو طرف دعوا کمک نماید. دعاوی خانواده از دعاوی شایع در محاکم دادگستری هستند که قانونگذار هم نیز قوانین و قواعد مختلفی را پیرامون آن تصویب کرده است. با آخرین الحاقات و اصلاحات صورت گرفته در قوانین جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر قوانین و مقررات قانون مدنی در کتاب هفتم (ماده های 1034 لغایت 1157 ) و همچنین کتاب هشتم در ماده های 1158 لغایت 1194 و هکتاب نهم در ماده های قانونی 1195 لغایت 1206 به بحث ها و قوانین و قواعد مربوط به دعاوی خانوادگی پرداخته شده است. به رابطه خارج از موازین شرعی ارتباطات یعنی صیغه محرمیت و عقد ازدواج، رابطه نامشروع گفته می‌شود که از نظر شرع اسلام حرام و از نظر قانون اسلامی‌جرم است.