دسته‌ها
اخبار

مک دونالدز پس از سوختگی کودک از ناگت مرغ مقصر شناخته شد


هیئت منصفه فلوریدا ج،ی در یک شکایت مدنی علیه مک‌دونالدز و آپچرچ فودز، مالک امتیاز، حکم ت،یمی صادر کرد که ادعا می‌کرد ناگت‌های مرغ «خطرناکی داغ» از یک غذای شاد یک کودک نوپا را سوزاند. هیئت منصفه روز پنجشنبه شرکت Upchurch Foods و McDonalds را مسئول ناتو، در اخطار صحیح در مورد آسیب احتمالی مک ناگت های داغ دانست. هیئت منصفه همچنین دریافتند که هیچ نقص ذاتی در فروش مک ناگت وجود ندارد، که فقط Upchurch Foods سهل انگاری کرده است، و هیچ نقض ضمانت ضمنی وجود ندارد.

در 21 آگوست 2019، فیلانا هولمز دختر 4 ساله‌اش را به یک مک‌دونالد در تاماراک، فورت لادردیل برد. هلمز یک ناگت مرغ شش تکه Happy Meal ،ید. هولمز مدعی است که دخترش پس از افتادن تکه ای که بین پای دختر 4 ساله اش و صندلی ماشین گیر کرده بود، دچار سوختگی درجه دو شد. ران دخترش «واقعاً واقعاً قرمز» شد و او جیغ و داد می‌کرد. هولمز استدلال می‌کند که این غذا «بی‌معقول و به‌طور خطرناکی داغ» بود، به‌ویژه که در یک غذای شادی بود که برای یک کودک در نظر گرفته شده بود.

مک‌دونالدز بی،ه‌ای صادر کرد و بیان کرد که اگرچه این یک حادثه ناگوار بود، اما از این حکم ناامید شد زیرا تمام سیاست‌ها و رویه‌ها را برای ارائه ایمن ناگت مرغ دنبال کرده بود. هیئت منصفه دوم تعیین خواهد کرد که مک دونالد چقدر باید به ،وان خسارت پرداخت کند.

2 مک دونالدز فرانسوی Frysمک دونالدز چگونه در قبال غذای داغ مسئول است؟

مک‌دونالدز اغلب مورد هدف قرار گرفته است دعاوی مواد غذایی. ادعاهای اساسی معمولاً ی،ان است: مک دونالد در گرم ، غذای خود سهل انگاری می کند، مک دونالدز به شدت مسئول برای قرار دادن محصولات ناایمن (قهوه داغ یا ناگت) در بازار، و/یا مک‌دونالدز موظف است در صورت داغ بودن غذا به مشتریان هشدار دهد.

این انتظار وجود دارد که غذا هنگام سرو گرم باشد. بیشتر مشتریان اگر از رستور، غذا سفارش دهند و هوا سرد یا گرم باشد، ناامید خواهند شد. با این حال، ظاهراً غذایی که مک‌دونالد سرو می‌کند بسیار داغ بوده است، به‌طوری‌که این غذا هنگام برخورد با پوست باعث سوختگی درجه دوم یا سوم می‌شود. یک فرد می تواند با آتش زدن خود دچار سوختگی درجه دو شود. اگر غذای مک‌دونالد آنقدر داغ است، مک‌دونالدز باید یا دمای غذای خود را پایین بیاورد یا به مشتریان هشدار دهد که ممکن است هنگام خوردن غذای داغ آسیب ببینند.

مورد سابقه قهوه

این پرونده بازتاب دعوای حقوقی قهوه داغ مک دونالد در دهه 1990 است. حدود سی سال پیش، زنی قهوه روی پاهایش ریخت و دچار سوختگی درجه سه شد. هیئت منصفه نزدیک به 3 میلیون دلار به او جایزه داد، اگرچه او پس از درخواست تجدیدنظر به این موضوع رضایت داد. این پرونده باعث شروع قو،ن «اصلاحات شکنجه» در سراسر کشور شد، زیرا بسیاری از سیاستمداران و مردم در آن زمان معتقد بودند که این زن در صدمات وارده به خود مقصر بوده است.

در حالی که این کیس شبیه کیس قهوه داغ است، تفاوت های قابل توجهی نیز وجود دارد. شاکی در این پرونده تکه تنها چهار سال داشت – همانطور که وکلای او او را توصیف ،د “او کودکی دوست داشتنی و بی گناه است که بدون تقصیر خودش به شدت سوخته است”.

علاوه بر این، هیچ ، انتظار ندارد که توسط ناگت مرغ بسوزد. بزرگسالان ممکن است به آس، بپذیرند که اگر یک فنجان در دامن خود بیندازند، قهوه داغ می تواند آنها را بسوزاند. ناگت مرغ از آن نوع غذایی نیست که باید کودک نوپا را بسوزاند. این ممکن است این استدلال را تضعیف کند که ناگت های داغ یک خطر قابل پیش بینی برای آسیب هستند، اما همچنین به این م،ی است که مک دونالد باید هشدار من،ی را برای افرادی که ممکن است انتظار نداشته باشند توسط تکه های خود سوخته شوند ارائه دهد.

آیا برای جراحات سوختگی خود به وکیل نیاز دارم؟

بهبودی صدمات ناشی از سوختگی می تواند دشوار و پیچیده باشد، به خصوص اگر سوختگی شدید باشد و عواقب سلامتی دائمی داشته باشد. آ وکیل آسیب های شخصی می تواند شما را در دادگاه نمایندگی کند و بهترین نتیجه را برای پرونده شما به دست آورد.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/06/09/mcdonalds-found-liable-after-child-suffers-burns-from-chicken-nuggets/