دسته‌ها
اخبار

وکیل در ایران، شماره وکیل در ایران، انجام امور حقوق خانواده توسط وکیل پایه یک دادگستری دادسو-وکیل آگاه

معمولاً بعضی افراد مشاور یا کارشناس حقوقی را با وکلا اشتباه می‌گیرند یا فرض می‌کنند که هردوی آن‌ها یکی هستند. به همین دلیل، بهتر است از همین ابتدا تفاوت آن‌ها را باهم شرح بدهیم. چنانچه وکیل از این قانون تخلف نماید، به مجازات انتظامی درجه ی 3 در نوبت اول و درجه ی 4 در نوبت دوم و درجه ی 5‌ در نوبت سوم محکوم خواهد شد و به این تخلف وکیل در دادسرا و دادگاه انتظامی کانونی رسیدگی می شود که تخلف در حوزه ی آن واقع شده است.

  • در مقابل، ذکر این نکته نیز ضروری است که حقوق‌دانان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های حقوق بدون اخذ پروانه وکالت از مراجع قانونی و کانون وکلای دادگستری قادر به دفاع در برابر هیچ دادگاهی نیستند.
  • در صورتی که دادسو وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور پرونده باشد، نیازی به حضور ورثه در هیچ مرحله ای نخواهد بود و وکیل در ایران کلیه امور را پیگیری خواهد کرد.
  • به همین علت است که برترین وکیل ایران هم که باشید، مسلماً باید این دوره نه چندان آسان را بگذرانید.
  • کشاورز در دو دوره ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران را بر عهده داشت.
  • این آزمون که سه بار در سال برگزار می‌شود، تشکیل‌شده از دو مرحله کتبی و شفاهی است و در شش رشته حقوق برگزار می‌شود.

وکیل در ایران هنگامی که پیگیری پرونده های حقوقی را بر عهده میگیرد، این اختیار را دارد تا تمام مراحل دادرسی و قانونی پرونده را بر عهده گیرد و تنها در مواردی که موکل آنها را استثنا کرده است حق دخالت نخواهد داشت. بله بهترین وکیل ایران می تواند در جلسات دادگاه به جای موکل خود حضور داشته باشد، مگر در مواقعی که دادگاه متهم را شخصا به دادگاه احضار نماید. ایشان استاد تمام دانشکده حقوق دانشگاه تهران، حقوقدان، نویسنده، عضو کانون وکلای کانادا و استاد دانشگاه اتاوا کانادا بوده اند. در هر صورت می‌توانند به وکلای پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهند تا کار طلاق بدون نیاز به حضورشان در ایران انجام شود. انجام مراحل طلاق توافقی بدون نیاز به حضور زوجین در هیچ مرحله ایبین 15 تا 30 روز کاریتوسط وکیل متخصص طلاق و خانوادهمشاوره رایگان در واتساپبرای انجام کار توسط وکلای متخصص دادسو با تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ تماس بگیرید یا روی دکمه های زیر کلیک کنید. ملاک شما برای انتخاب بهترین وکیل در تهران چیست؟ مشخصات فردی و چند مورد از پرونده‌های معروف 10 وکیل برتر تهران، همراه با آدرس و شماره تماس بهترین وکیل، بیان کرده‌ایم.

نحوه جستجوی موقعیت‌های استخدامی شغل وکالت

آقای دکتر عبدالله شمس وکیل پایه یک دادگستری، حقوقدان و نویسنده کتاب های مرجع دانشگاهی و منبع اصلی آزمون وکالت در درس آیین دادرسی مدنی و همچنین استاد مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی بوده اند. ایشان تحصیلات خود را در کشور فرانسه به اتمام رساندند و موفق به دریافت مدرک دکتری شدند. آقای دکتر احمد قنبرپور وکیل پایه یک دادگستری و دارای بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت هستند.

چگونه باید به وکیل اعتماد کنیم؟

در حقیقت، وکلا از مردم در برخی از چالش‌برانگیزترین دوران زندگی خود حمایت می‌کنند. منظور از توانستن توانایی حقوقی است نه توانایی مادی و مفهوم آن گسترده تر از داشتن اهلیت است به عبارت دیگر موکل علاوه بر اهلیت باید توانایی انجام موضوع وکالت را داشته باشد توضیح آنکه وکالت باید در امری داده شود که خود موکل بتواند آن را بجا آورد . چرا که فاقد شب نمی تواند معطی آن باشد به این معنا که وقتی موکل صلاحیت و اختیار انجام عملی را ندارد نمی تواند وکیل خویش را در این خصوص صاحب اختیار نماید و امری را که خود صلاحیت انجام آن را ندارد که الواسطه انجام دهد.

این ویژگی به این معناست که وکلا باید همیشه این احتمال را در نظر داشته باشند که آنچه می‌بینند ممکن است نمایانگر کل داستان و واقعیت نباشد. شاید یکی از اشتباهاتی که اکثر وکلا انجام می‌دهند، اعتماد کامل به افراد است؛ زیرا در بسیاری از موارد، موکلین یا شاهدان پرونده، جزئیات مهم یا آن‌هایی را که به ضررشان است، بازگو نمی‌کنند. در بخش شفاهی این آزمون باید پرونده‌ای را حل‌وفصل کنید و اگر در مراحل کتبی و شفاهی نمره قبولی را دریافت کنید، مراسم تحلیف برای شما برگزار می‌شود و این‌گونه به وکیل پایه‌یک دادگستری تبدیل خواهید شد. در انتها می‌توان این‌طور گفت که وکلا می‌توانند مشاور حقوقی نیز باشند؛ اما یک مشاور یا کارشناس حقوقی، وکیل نیست؛ زیرا پروانه وکالت ندارد. یکی از تفاوت‌های دیگری که شغل وکالت با مشاور حقوقی دارد، این است که وکلا نمی‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌ها، به‌طور رسمی استخدام شوند؛ اما برای مشاور حقوقی این اصل برقرار نیست.

۷ وکیل مشهور با پرونده‌های جنجالی در ایران

همچنین آنان می‌توانند وکیل کاری اشخاص حقوقی و حقیقی محسوب شوند و از طرف آنان در اداره‌ها، سازمان‌ها و سایر مؤسسات، پیگیر امور محوله حقوقی خود باشند. علاوه بر آن، می‌توان به شخصی از خانواده یا دوستان خود نیز حق وکالت معین و قانونی داد تا در صورت نیاز، به جای فرد به دنبال کارهای حقوقی او باشد. با تمامی این‌ مسائل باید به این نکته توجه کرد که وکیل فرد در چنین شرایطی ملزم به داشتن مدرک تحصیلی، سابقه حقوقی یا هیچ نوع مجوزی نیست و می‌تواند فقط یک فرد عادی در جامعه باشد.