دسته‌ها
اخبار

رابرت رایش خواستار جلوگیری از ورود ترامپ به آرا به عنوان یک خائن شد – جاناتان تورلی


رابرت رایش، استاد دانشگاه برکلی و وزیر سابق کار در دوره کلینتون، به خاطر دیدگاه‌های فزاینده‌اش علیه آزادی بیان در طول سال‌ها از جمله توصیف بازگرداندن آزادی بیان در رسانه‌های اجتماعی به ،وان استبداد شناخته شده است. او اکنون معتقد است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌تواند از نامزدی برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 منع شود، زیرا او “ارتکاب خیانت” کرده است. ستون که در رو،مه گاردین. این استدلال کاملاً بی‌اساس است، اما این مانع از تکرار این ادعای معیوب، اما شفاف از سوی رسانه‌ها نمی‌شود.رایش استدلالی را مطرح می‌کند که توسط بسیاری در اخبار کابلی بیان شده است مبنی بر اینکه ترامپ تحت «زبان صریح بند سه اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، که هر ،ی را که مناصب ،تی داشته باشد و در قیام علیه ایالات متحده شرکت داشته باشد از همیشه منع شده است. دوباره در مناصب ،تی خدمت می کند.» رایش در بخش 3 اصلاحیه چهاردهم که مدت‌ها خفته بود – «بند رد صلاحیت» – که پس از تشکیل کنگره سی و نهم در دسامبر 1865 نوشته شد، هنگامی که بسیاری از اعضا از دیدن ال،اندر استفنز، معاون رئیس‌جمهور کنفدراسیون که منتظر بود شوکه شدند، پایبند ماند. بعداً قاضی ادوین رید از دادگاه عالی کارولینای شمالی توضیح داد، “[t]او ایده [was] ،ي که سوگند حمايت از قانون اساسي را پذيرفته و آن را نقض کرده است، بايد دوباره از اداي آن محروم شود.» بنابراین، اعضا پیش‌نویس ماده‌ای را تهیه ،د که آن را اعلام کرد

«هیچ شخصی نباید سناتور یا نماینده کنگره، یا انتخاب کننده رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور باشد، یا دارای منصبی اعم از ملکی یا نظامی، تحت ایالات متحده یا تحت هیچ ایالتی باشد که قبلاً سوگند یاد کرده باشد، عضو کنگره، یا به ،وان افسر ایالات متحده، یا به ،وان یکی از اعضای قانونگذار ایالتی، یا به ،وان یک مقام اجرایی یا قضایی هر ایالت، برای حمایت از قانون اساسی ایالات متحده، باید در شورش یا شورش علیه همان، یا به دشمنان آن کمک یا تسلی داده است».

بند رد صلاحیت توسط دموکرات هایی مانند Rep نیز استفاده شده است. بیل پاسکرل (DN.J.) که خواستار رد صلاحیت 120 جمهوری خواه مجلس نمایندگان شد. وکیل دموکرات مارک الیاس نیز این ادعای پوچ را مطرح کرد.

رئیس سابق مجلس نمایندگان نانسی پلوسی (D-Calif.) به این تلاش ها دامن زده و اعلام کرده است که «ضروری است که روایت 6 ژانویه را حفظ کنیم” بخشی از آن روایت این است که این یک شورش نبود، بلکه یک «شورش» بود، یک «شورش» واقعی علیه کشور ما. همانطور که در نظرسنجی CBS News نشان داده شده است، نگر، پلوسی در مورد زنده بودن این روایت کاملاً مبتنی است. ا،ریت مردم بر این باور نیستند که این یک “شورش” با وجود تکرار شعارگونه اعضای کنگره و رسانه ها است. مردم آن روز وحشتناک را یک سال پیش دیدند و آن را همان طور که بود دیدند: اعتراضی که به شورش تبدیل شد.

6 ژانویه یک فاجعه ملی بود. علنا محکوم کردم پرزیدنت ترامپسخنر، آن روز در حالی که سخنر، می شد – و من این شورش را به ،وان “هتک حرمت قانون اساسی” محکوم کردم. با این حال، از نظر قانونی به ،وان یک قیام برخورد نشده است. ،، که به خاطر نقششان در حمله آن روز متهم شدند، عمدتاً با تجاوز و اتهامات کمتر جدی – به جای شورش یا خیانت – مواجه شده اند. تنها ده ها نفر یا بیشتر با اتهامات توطئه فتنه انگیز مواجه شده اند، که جنایتی گسترده است که مداخله عمدی در یک دادرسی رسمی را پوشش می دهد.

ترامپ به خاطر نقشش در 6 ژانویه متهم نشده است. با این وجود، رایش ضرورت اتهام، چه رسد به محکومیت را، امری بی اهمیت می داند.

آیا هر یک از ما که دیدیم (یا از طریق کار پر زحمت کمیته 6 ژانویه یاد گرفته ایم) چه ت، ترامپ برای براندازی نتایج انتخابات 2020 انجام داد، می تواند شک داشته باشد که او بار دیگر تلاش خواهد کرد تا هر کاری را که لازم است برای به دست آوردن مجدد قدرت انجام دهد؟ حتی اگر غیرقانونی و خلاف قانون اساسی باشد؟»

رایش معتقد است که این تنها چیزی است که برای جلوگیری از نامزدی پیشرو در سمت جمهوری خواهان لازم است. پیامدهای آنچه او پیشنهاد می کند را تصور کنید. او کاندیداها را صرفاً بر اساس این‌که رفتار آنها در سال‌های گذشته را به‌،وان تحریک‌کننده شورش می‌دید، ممنوع می‌کرد.

مهلت ثبت نام برای نامزدهای ریاست جمهوری 2024 در ا،ر ایالت ها در شش ماه آینده خواهد بود. وزرای خارجه – که در بیشتر موارد مسئول تصمیم گیری در مورد اینکه چه ،ی در رای گیری شرکت می کند – باید از قرار دادن نام دونالد ترامپ در برگه رای 2024 خودداری کنند، بر اساس م،ای روشن بخش سه اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده.

در حالی که با ،ی که هشدار داد آزادی بیان استبداد است، سازگار است، اما این دفاع نیست، بلکه نفی دموکراسی است. تحت رویکرد رایش، جمهوری‌خواهان می‌توانند هیلاری کلینتون یا دیگران را به دلیل اقدامات خیانت‌آمیز از رأی‌دهی منع کنند. هیچ اتهام کیفری یا محکومیت لازم نیست. این فقط بر اساس “آنچه در سال های قبل دیدیم” است.

قاضی لوئیس براندیس زم، هشدار داد که “بزرگترین خطرات برای آزادی در کمین تجاوزات موذیانه توسط مردان غیرتمند، خوش نیت اما بدون درک است.” رابرت رایش به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از آن مردان غیرتمند خطرناک است، از فراخوانش برای محدود ، آزادی بیان تا تلاشش برای ممانعت از شرکت در انتخابات نامزدهای مخالف.


منبع: https://jonathanturley.org/2023/04/27/destroying-a-democ،-to-save-it-robert-،-calls-for-blocking-t،p-from-ballots-as-a-traitor/