دسته‌ها
اخبار

مدیران اوراق بهادار کانادا اصلاحات و تغییراتی را برای شیوه‌ها و دستورالعمل‌های افشای حاکمیت شرکتی پیشنهاد می‌کنند – تنوع، حقوق صاحبان سهام و گنجاندن


مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) برای اظهار نظر منتشر کرده است اصلاحات و تغییرات پیشنهادی به: (i) فرم 58-101F1 افشای حاکمیت شرکتی (فرم 58-101F1) ابزار ملی 58-101 افشای شیوه های حاکمیت شرکتی (NI 58-101)، و (ii) سیاست ملی 58-201 دستورالعمل های حاکمیت شرکتی (NP 58-201) برای صادرکنندگان غیر ریسک پذیر (“اصلاحات و تغییرات پیشنهادیدر صورت اجرا، اصلاحات و تغییرات پیشنهادی شفافیت بیشتر در مورد نامزدی هیئت مدیره، تمدید هیئت مدیره و تنوع را افزایش می دهد، در حالی که ا،امات افشای فعلی را در مورد ،ن حفظ می کند.

دوره نظر برای اصلاحات و تغییرات پیشنهادی تا 12 ژوئیه 2023 باز است.

زمینه

فرم 58-101F1 در حال حاضر ناشران غیر ریسک پذیر را م،م می کند تا افشای سالانه محدودیت های دوره مدیر و رویه های تمدید هیئت مدیره، خط مشی ها و ملاحظات ارائه شده برای نمایندگی ،ن در هیئت مدیره و پست های مسئول اجرایی را به همراه اه، و تعداد فعلی ارائه دهند. ،ن در هیئت مدیره و در پست های افسر اجرایی.

علاوه بر این، اقدامات قانونی خاصی برای تأکید بر اهمیت در نظر گرفتن تنوع در هیئت‌ها و پست‌های اجرایی فراتر از ،ن ارائه شده است. به ،وان مثال، از 1 ژانویه 2020، قانون شرکت های تجاری کانادا(CBCA) شرکت‌های توزیع‌کننده را م،م کرد تا افشای تنوع خود را گسترش دهند تا افراد بومی، افراد دارای معلولیت و اعضای اقلیت‌های قابل مشاهده را نیز در بر گیرند. برای جزئیات بیشتر، به‌روزرس، 8 آگوست 2019 ما را ببینید، ا،امات افشای تنوع CBCA برای فصل پرا،ی 2020 موثر است.

پس از اصلاحات CBCA، کارکنان CSA با ذینفعان مشورت ،د تا دیدگاه های آنها را در مورد تنوع بهتر درک کنند. در حالی که برخی از ذینفعان حمایت خود را از یک چارچوب منسجم و تجویزی برای افشای تنوع ابراز ،د، برخی دیگر بر نیاز به رویکردی انعطاف‌پذیر تاکید ،د و نسبت به افشای ویژگی‌های شخصی ابراز نگر، ،د. در نتیجه، CSA اصلاحات و تغییرات پیشنهادی را منتشر کرد و به دنبال نظرات بیشتر از سوی فعالان بازار است.

اصلاحات و تغییرات پیشنهادی

فرم 58-101F1

CSA دو نسخه از فرم 58-101F1 را برای اظهار نظر ارائه کرد، فرم A و فرم B. هر فرم اساساً ا،امات افشای موجود را در رابطه با ،ن حفظ می کند، و برای ارائه اطلاعاتی به سرمایه گذاران طراحی شده است که آنها را قادر می سازد تا درک بهتری از تنوع، به طور گسترده تر، توسط ناشران غیر ریسک پذیر مورد توجه قرار می گیرد.

فرم A مست،م آن است که صادرکننده نحوه شناسایی و ارزیابی کاندیداهای جدید را برای نامزدی توسط هیئت مدیره شرح دهد و در صورت جمع‌آوری داده‌های مربوط به نمایندگی گروه‌های خاص در هیئت مدیره و در پست‌های اجرایی را گزارش می‌دهد. هدف کلی این است که به صادرکنندگان انعطاف‌پذیری برای طراحی رویه‌ها و خط‌مشی‌های خود، بدون ا،ام اجباری برای جمع‌آوری داده‌های خاص، ارائه شود. این رویکرد کمتر تجویزی با رویکرد مشخص شده در CBCA، که نیازمند افشای گروه‌های مشخص شده از افراد است، متفاوت است. رگولاتورهای اوراق بهادار در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و سرزمین های شمال غربی از فرم A پشتیب، می کنند.

فرم B گزارش اجباری را در هیئت مدیره و نمایندگی افسر اجرایی پنج گروه تعیین شده ارائه می دهد: (i) ،ن، (2) مردم بومی، (iii) افراد نژادی، (IV) افراد دارای معلولیت، و (v) افراد LGBTQ2SI+. این رویکرد با ا،امات CBCA سازگارتر است، با این تفاوت که فرم B شامل افراد LGBTQ2SI+ نیز می شود. تحت فرم B، داده‌های افشا باید در قالب ج،ی استاندارد گزارش شوند تا سازگاری و مقایسه را افزایش دهند. کمیسیون اوراق بهادار انتاریو از فرم B پشتیب، می کند.

قابل ذکر است که تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار در کبک، نیوبرانزویک، م،توبا، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوناووت، یوکان و جزیره پرنس ادوارد هنوز ترجیحی بین فرم A و فرم B ابراز نکرده‌اند.

NP 58-201

تغییرات پیشنهادی به NP 58-201 با ارائه دستورالعمل‌های تقویت‌شده (نه قو،ن تجویزی) هم برای صادرکنندگان غیرمجاطع و هم برای صادرکنندگان خطرپذیر در رابطه با موارد زیر، ا،امات افشای تنوع مندرج در فرم 58-101F1 را تکمیل می‌کند: (1) مسئولیت‌های کمیته نامزد، (2) اتخاذ یک خط مشی مکتوب در رابطه با فرآیند نامزدی مدیران، (iii) استفاده از یک ماتریس ،یبی (که معمولاً به ،وان ماتریس مهارت ها نامیده می شود)، (IV) برنامه ریزی جانشین پروری و مک،سم های تجدید هیئت مدیره (که ممکن است شامل استفاده از محدودیت‌های مدت، ارزیابی‌های اثربخشی و ماتریس ،یب، (v) اتخاذ یک خط مشی مکتوب تنوع، و (vi) تعیین اه، برای دستیابی به تنوع در ،یب هیئت مدیره و پست‌های مسئول اجرایی (که ممکن است شامل اه، تنوع باشد. ، ایجاد شورای تنوع، اجرای برنامه های آموزشی و رهبری، و گسترش دسترسی استراتژیک به منظور توسعه خط لوله متنوعی از نامزدها برای پست های مدیر و افسر اجرایی).

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد اصلاحات و تغییرات پیشنهادی، لطفاً با هر یک از اعضای گروه بازار سرمایه ما تماس بگیرید.

محتوای این مقاله به منزله مشاوره حقوقی نیست و نباید به آن استناد کرد. باید در مورد شرایط خاص خود به دنبال مشاوره ویژه باشید.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1309734