دسته‌ها
اخبار

نامه مزخرف ترامپ به کنگره در مورد حمله به پرونده مارآ لاگو وزارت دادگستری نشان می دهد که او دفاعی ندارد | دنیس افترگوت | حکم


روز چهارشنبه، وکلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ارسال نامه‌ای ناامید، نامه 10 صفحه ای به نماینده مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان. خط مشی در پایان خود می‌آید: «باید به و، دادگستری دستور داد که کناره‌گیری کند» در پرونده بازپرس ویژه جک اسمیت علیه ترامپ به دلیل ممانعت از اجرای عدالت در 18 ماه سنگ اندازی‌اش برای بازگرداندن اسناد طبقه‌بندی شده به‌طور نادرست در مار-آلاگو.

البته کنگره چنین قدرتی ندارد. از قضا، نامه به چیزی کاملاً ناخواسته دست یافت. این به طور موثر تأیید کرد که ترامپ هیچ دفاع قابل قبولی در برابر اتهامات احتمالی و، دادگستری برای ممانعت از ترامپ ندارد.

این نامه همچنین برای اولین بار فاش کرد که اسناد طبقه بندی شده کشف شده در 7 آگوست، مورد تایید دادگاه از خانه کلوپ کانتری ترامپ، ممکن است شامل این موارد باشد. جلسات توجیهی رهبران خارجی.

سخت است که بد،م ترامپ فراتر از «چرخش» به دنبال چه چیزی بود. این نامه به شکلی لنگ می‌گوید، هیچ جنایتی در اینجا وجود ندارد.

وکلای او تاکید می کنند که ترامپ آگاهانه اسناد فوق محرمانه را در مار-آ-لاگو در اختیار نداشته یا حفظ نکرده است. در نامه آمده است که دستیاران او در روند عجولانه ،وج از کاخ سفید ش،ه بودند و ترامپ حتی از وجود اسناد طبقه بندی شده نمی دانست. حتی مایک پنس و جو بایدن، معاونان رئیس‌جمهوری آمریکا، سهواً اسناد محرمانه را پس از دوران ریاست‌جمهوری خود برداشتند.

اگر این اختلافات پیش نمایشی از دفاعیات ترامپ در برابر کیفرخواست هیئت منصفه اسمیت باشد، جک اسمیت می تواند خیالش راحت باشد. استدلال‌ها به حدی ضعیف هستند که هر ناظر آگاه را با یک استنباط ساده رها می‌کنند: ترامپ و وکلای او می‌دانند که به زودی کیفرخواست صادر می‌شود و کاری جز ارائه دود و آینه نمی‌توانند در مورد آن انجام دهند.

مانند درخواست از ترنر از کنگره برای بررسی نیاز به قانونی برای رسیدگی به فقدان کنترل بر اسناد طبقه بندی شده که مقامات منتخب به طور ناخواسته هنگام ، خدمات ،تی از آن استفاده می کنند. مشکل رئیس جمهور سابق و نامه او اینجاست: جک اسمیت شواهد زیادی دارد که با ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در اختیار داشتن و نگهداری نامن، آن اسناد طبقه بندی شده سهوی بوده است، تناقض دارد.

برای مثال، اف‌بی‌آی با چند مشاور مصاحبه کرده است که ترامپ به آنها گفته است مجموعه اسناد ،تی مارآلاگو «مال آنها نیست. این مال من است” ادعاهای سهوی به راحتی با ادعاهایی مبنی بر اینکه او مالک این مواد بوده و قصد دارد آنها را نگه دارد، تطابق ندارد.

و این به سختی تمام است. ،ت شواهدی دارد که نشان می دهد ترامپ شخصا بررسی شد اسناد از کاخ سفید گرفته شده و حتی در بسته بندی شرکت کرده است. بنابراین ادعای نامه مبنی بر اینکه همه تقصیر دستیاران او بوده است، از بین می رود.

و همچنین ناله های مکرر نامه مبنی بر اینکه با ترامپ در مقایسه با جو بایدن و معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس ناعادلانه رفتار می شود. هیچ کدام ادعا ن،د که اسناد طبقه بندی شده است کشف شده از جمله اوراق آنها پس از خدمت ،تی مال آنها بود. هیچ کدام در همکاری برای بازگرداندن اسناد ،تی پس از کشف آنها تأخیر نداشتند.

اما، در اعتراض به نامه 26 آوریل ترامپ، او بسیار تلاش کرد تا همکاری کند. چرا او تنها ،ی است که در نامه وکیلش اظهار تاسف می کند که خانه اش تحت بازرسی غیر توافقی FBI قرار گرفته است؟

وکلای ترامپ هرگز به این موضوع اشاره نمی کنند 18 ماه از سنگ اندازی ترامپ قبل از آن جستجو.

پس از آن، حرفی است که نامه به فاحش ترین شواهد مربوط به ممانعت و عدم همکاری می دهد. در 3 ژوئن 2022، جی برات، از مقامات و، دادگستری، از مار-آلاگو بازدید کرد تا از احضاریه هیئت منصفه بزرگ مه 2022 برای همه اسناد طبقه بندی شده در اختیار ترامپ تبعیت کند. ایوان کورکوران، وکیل ترامپ، یک گواهینامه سوگندنامه از وکیل دیگر ترامپ، کریستینا باب، به برات ارائه کرد.

آی تی گواهی شده است بر اساس اطلاعاتی که به او به ،وان حافظ اسناد سابق کاخ سفید ارائه شده است،[a] جست و جوی جدی جعبه هایی که از کاخ سفید به فلوریدا منتقل شده بودند انجام شد. . . به منظور یافتن تمامی اسنادی که پاسخگوی احضاریه است.»

این فریب، که ظاهراً قصد داشت برات را از مسیر خارج کند، بسیار نادرست بود، به ویژه هنگامی که با یک رفتار همزمان بسیار مشکوک ،یب شود – که Corcoran “صراحتاً ممنوعبرات از بررسی محتویات جعبه‌های داخل اتاق ذخیره‌سازی اسناد کلیدی.

واضح است که هیچ جست و جوی دقیقی توسط عوامل ترامپ انجام نشده است. FBI پیدا کرد بیش از 100 اسناد طبقه بندی شده دو ماه بعد، از جمله برخی در کشوی میز شخصی ترامپ.

چگونه نامه چهارشنبه سوگندنامه دروغ باب را می چرخاند؟ می‌گوید: «برای روشن بودن، گواهی بیان می‌کرد که جستجوی سخت‌گیرانه انجام شد و تمام اسناد پاسخگوی یافت شده ارائه شد-نه اینکه جست و جو همه مواد ممکن را پیدا کرد. . . “

آنها به طور اتفاقی 18 سند با علامت ” را از دست دادند.فوق سری54 سند با علامت “محرمانه” و 31 سند با علامت “محرمانه”. بیایید امیدوار باشیم که آنها این رویکرد را در دادگاه امتحان نکنند.

در ماه مارس، یک قاضی فدرال قانون «جرم/تقلب» استثناء به امتیاز وکیل-موکل برای وادار ، کورکوران به شهادت دادن به هیئت منصفه بزرگ درباره مکالماتش با ترامپ قبل از نوشتن آن گواهی. این بدان م،است که بازپرس ویژه اسمیت در دوربین مطالب ارسالی دادگاه را متقاعد کرد که مکالمه ترامپ حاوی شواهدی از جنایت است. نیازی به یک دادستان نیست که استنباط کند که جنایت اصلی محتمل است ممانعت از تحقیقات هیئت منصفه بزرگ.

ترامپ می‌تواند با نامه‌ای که برای پرت ، حواس طراحی شده، نزد مایک ترنر بدود. اما او نمی تواند از اتهامات وارده به دلیل ممانعت از بازگرداندن اسرار ،تی که متعلق به او نبوده، پنهان بماند.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/04/28/t،ps-nonsensical-letter-to-congress-attacking-the-dojs-mar-a-lago-case-s،ws-he-has-no-defense