دسته‌ها
اخبار

کلاهبرداری های خرید در رسانه های اجتماعی جوانان را آزار می دهد


فیلد URL مرورگر وب سایت را ایمن کنید

شما فکر می کنید که با استفاده از تعداد زیادی از رسانه های اجتماعی توسط جوانان، آنها در حال حاضر بسیار باهوش هستند. به هر حال، حتی هزاره ها نیز بوده اند به خاطر تکان دادن همه چیز در نیروی کار با ذکاوت خود در فناوری تحسین شده است. اما جوانان آمریکا با سرعت نگران کننده ای گرفتار کلاهبرداری های ،ید در رسانه های اجتماعی می شوند.

فقط از جسیکا لونگوریا، 30 ساله اهل کالیفرنیا بپرسید. خانم لونگوریا که در مورد فروش محدودی که در تبلیغ TikTok دیده بود هیجان زده بود، چیزی را ،یداری کرد که به ،وان یک سازمان دهنده کفش پیچیده از محفظه های جعبه جداگانه در تصویر دیده می شد. پس از دو ماه انتظار برای زایمان، چیزی که او از طریق پست دریافت کرد، یک کیسه پارچه ای تک و بزرگ بود.

خانم لونگوریا تنها نیست. FTC گزارش ها در مقایسه با افراد مسن، افراد جوان تقریبا دو برابر بیشتر در معرض کلاهبرداری های مربوط به ،ید آنلاین یا چک های جعلی هستند، بیش از سه برابر بیشتر در معرض کلاهبرداری های سرمایه گذاری و بیش از چهار برابر بیشتر در معرض کلاهبرداری های شغلی قرار می گیرند. و فکر کردی مادربزرگت با تکنولوژی بد است.

در میان انواع دیگر کلاهبرداری ها، افراد جوان تر تقریباً سه برابر بیشتر از سایر انواع کلاهبرداری در معرض کلاهبرداری ،ید آنلاین قرار می گیرند. این کلاهبرداری های آنلاین معمولاً با یک تبلیغ آنلاین در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی شروع می شود. و اغلب اوقات، سفارش هرگز نمی رسد.

کلاهبرداران نیز در آن مهارت دارند ایجاد وب سایت ها و برنامه های جعلی که از واقعیات تقلید می کنند کلاهبرداران کاربران را ترغیب می کنند تا اطلاعات پرداخت خود را وارد کنند که سپس در وب سایت یا برنامه ذخیره می شود.

در مورد برنامه های جعلی، آنها می توانند حاوی ب،زار باشند. هنگامی که این ب،زار دانلود می‌شود، می‌تواند تلفن کاربر را تا زمان پرداخت باج قفل کند و حتی اطلاعات شخصی را از رسانه‌های اجتماعی یا حساب‌های ایمیل کاربر افشا کند.

این نوع کلاهبرداری های ،ید مبتنی بر رسانه های اجتماعی به صورت تصاعدی افزایش یافته اند طی چندین سال گذشته، باعث می شود FTC دستوراتی صادر کند به پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی برای کمک به بررسی مشکل.

این کلاهبرداری ها به ایالات متحده محدود نمی شود، به ،وان مثال، بریت،ا از یک آسیب دیده است اپیدمی کلاهبرداری در ،ید اینترنتی. این امر قانونگذاران بریت،ایی را وادار کرده است که شرکت‌های فناوری بزرگ را مجبور به توقف تبلیغات تقلبی کنند.

با تقریباً همه جوان، که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، روند هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد.

برای جلوگیری از کلاهبرداری های ،ید آنلاین باید چندین قدم بردارید.

  • سوابق را نگه دارید. در حالی که نگهداری سوابق مانع از کلاهبرداری نمی شود، می تواند رفع مشکل پس از ،ید را آسان تر کند. حداقل، باید سوابقی را نگه دارید که نام شرکت و URL سایت آنها را به همراه اسکرین شات نشان می دهد. همچنین باید مدارکی از آنچه سفارش داده شده، زمان سفارش، قیمت ،ید و سایر اطلاعات مالی و همچنین هرگونه ارتباط دیگر با شرکت را مستند کنید.

از آنجایی که کلاهبرداری های ،ید آنلاین بسیار گسترده است، آژانس های زیادی وجود دارند که به شما امکان گزارش کلاهبرداری را می دهند.

FTC یک کل وب سایت اختصاص داده شده به گزارش تقلب. استفاده از وب سایت ساده است. اگر سوابق ،ید خود را نگه داشته اید، فرآیند فقط چند دقیقه طول می کشد.

هر ایالت الف را حفظ می کند دفتر حمایت از مصرف کنندهو ا،ر این دفاتر دارای سازوکارهای گزارش دهی هستند. مثلا، گرجستان اجازه می دهد تا تقلب مصرف کننده به صورت آنلاین، تلفنی یا پستی گزارش شود.

پیش بینی می شود که کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی در سال های آینده افزایش یابد. با فعال بودن، می تو،د احتمال کلاهبرداری را کاهش دهید.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/social-media-s،pping-scams-plague-young-adults/